איך לטפל בכוויות בצורה יעילה?

טיפול הומאופתי בכוויות, עזרה ראשונה , כוויותכוויות הן דבר שגרתי הקורה בכל בית. כוויות נגרמות לרוב מחפצים חמים, זרם חשמל, אש וחומרים כימיים. כוויות עלולות להיות בדרגות שונות החל מפגיעה קטנה ועד נזק משמעותי לעור. חשוב לזכור שטיפול נכון בכוויות יכול לצמצם באופן משמעותי תחושת הכאב והנזק לעור.
כוויות נרחבות מחייבות טיפול מקצועי בקופת חולים או בבית חולים. 

מה לעשות באופן מיידי לאחר כוויה?
- יש להרחיק בגדים רטובים מהעור. אם הבגד נדבק יש לגזרו עם מספריים מסביב לאזור הפגוע. 
- כוויות כימיות יש לשפוף תחת מים זורמים לפחות 5 דקות 
- יש להשתמש רק בתחבושות סטריליות 
- במקרים של פגיעות נרחבות יש סכנת התייבשות ולכן חייבים לדאוג לשתיה מרובה. תמיסו כפית מלח בחצי ליטר מים ותתנו לחולה לשתות.


לא אחת כוויות מוחמרות בגלל טיפול לא נכון.

מה לא לעשות לאחר קבלת כוויה?
× לא לשים על הכוויות קרמים על בסיס שמן– קשה להרחיקם מהעור והעור יפגע עוד יותר אם  יהיה צורך בהמשך טיפול בכוויה
× לא לבקוע שלפוחיות, כי דרך הפצע עלולים להיכנס חיידקים 

איך להקל על כוויות?
ניתן להשתמש בעלים של צמח אלוורה או תכשירי אלוורה. את העלה יש לשטוף, לחתוך חתיכה בשרנית, להניח על המקום הפגוע ולחבוש לא חזק.
עוד שיטה שעזרה לי פעמים רבות כשנכותי מסירים חמים: לקרב אזור פגוע למקור חום. נכון שזה מנוגד לדעה הרווחת שצריך דווקא לקרר את המקום, אבל זה עובד מצוין בכוויות קלות. לקרב כמה שאפשר ולהרחיק כמה פעמים לאש, מדורה או אדים חמים עד שהכאב עובר. 

טיפול הומאופתי בכוויות
כל פגיעה מלווה בהלם מסוים ולכן אם יש סימנים של הלם כדאי לתת ארניקה (Arnica) כטיפול ראשוני. בד"כ מנה אחת של ארניקה C30 מספיקה, אבל ניתן לחזור על המנה במקרה הצורך. 
לאחר שההלם הראשוני עובר מתחילים להרגיש יותר את תחושת הכאב ולכן יש לתת תרופה הומאופתית (רמדי) בשם  קאנטריס (Cantharis) כדי להפחית את הכאב ולטפל בכוויה עצמה. אפשר לתת מנות נוספות של קאנטאריס אם תחושת הכאב חוזרת לאחר הטבה.

טיפול הומאופתי מקומי בכוויות
תכירו שלוש תרופות הומיאופתיות יעילות במיוחד לטיפול חיצוני בכוויות:  Calendula (קאלנדולה), Urtica urens (אורטיקה) ו- Hypericum (היפריקום). אני ממליצה להרטיב תחבושת בתמיסה שמכילה תערובת של שלושת הרמדיס ולעשות חבישה לחה. 
קאלנדולה מחטה את האזור ומזרזת את ריפוי העור.
אורטיקה  מרגיעה את העור לאחר כוויה. יעילה במיוחד לכוויות מחומרים כימיים, ערס חיות (מדוזה) ומצמחים (סרפד). 
היפריקום מטפלת בקצות העצבים הקרובים לעור ומפחיתה תחושת הכאב

איך להכין תמיסות הומיאופתיות לטיפול בכוויות?
יש לטפטף 5-7 טיפות מכל תמיסת אם (נמכרות בבתי מרקחת) לחצי ליטר של מים, להרטיב תחבושת סטרילית ולחבוש אזור פגוע, או להכניס את האזור הפגוע לאמבט מים.  אם יש לכם בבית תיק עזרה ראשונה הומאופתי, אז אפשר במקום תמיסות האם להמיס במים 3-4 כדורים של אותן התרופות. 
כוויות מחשמל יכולות להיות רציניות יותר בשכבות עמוקות של העור. יש לטפל בהם כמו בכוויות רגילות.

לסיכוםטיפול נכון מפחית בצורה משמעותית נזק לעור לאחר כוויות. כמובן אני מאחלת לכל אחד ואחת מכם שלא תצטרכו להשתמש במידע הזה, אבל חשוב לי שתדעו בזמן אמת מה צריך לעשות. תזכרו שהומיאופתיה יכולה מאוד לעזור ולטפל במהירות בכוויות רציניות ביותר.

אם בצרונך לקבל מידע נוסף על טיפול הומאופתי בכוויות, אשמח לייעץ, לטפל ולעזור.

בבכרכה,
ד"ר אלנה יבנילוביץ, PhD
הומיאופתיה קלאסית 054-7411001