אטופיק דרמטיטיס - האם לטפל או לחכות עד שיעבור לבד?

אתמול אמא אחת שאלה אותי האם כדאי לטפל באטופיק דרמטיטיס אצל ילדה בת 6 או לחכות עד שהוא יעבור בעצמו בעוד כמה שנים. זו שאלה מעניינת, כי באמת לפעמים הסימפטומים של גרד בעור נעלמים עם השנים. כמובן ההחלטה לטפל או לא לטפל נמצאת תמיד בידיכם, אבל אני רוצה לנצל את השאלה כדי לדבר על הבריאות אל פי התפיסה ההומאופתית.

סמואל הנימן, אביה של הומאופתיה, דן בשאלות אלה בספרו "מחלות כרוניות". אל פי תורתו הסימפטומים של אטופיק דרמטיטיס שייכים לקבוצה של מחלות עור הנקראת פסורה (או במילים שלו - מיאזמה פסורית), אשר מהווה בסיס למחלות עתידיות (מחלות שניוניות) שעלולות להתפתח אצל אותו האדם. אל פי תורתו טיפול הומאופתי מסוגל לרפא את המחלה הראשונית ובכך למנוע התפתחות של המחלה שניונית בעתיד.

במילים אחרות אם אנו נטפל בצורה נכונה במחלות עור אצל ילדים ונרפא את המחלה מהשורש כמו שטיפול הומאופתי נכון יודע לעשות, נוכל למנוע התפתחות של מחלות קשות יותר בהמשך. וזה בהחלט טוב גם ל"עכשיו" וגם ל"אחר כך". בתווח של חודשים ספורים הילדכם יפסיקו לסבול מאדמומיות וגרד בעור ובתווח הארוך יותר הם יהיו בריאים יותר. בעיניי זהו רווח נקי ואני ממליצה בחום לנצל את סגולותיה של ההומאופתיה  הקלאסית (כמובן אצל מטפל מוסמך אשר אתם סומכים עליו)!